Mazagan Beach & Golf Resort recrute les profils suivants:
-Sous Chef Exécutif.
-Sous Chef de Cuisine.
-Caissier.
-Sales Manager Mice.
-F&B Assistant Manager.
-Outline Manager.
-Manager Marketing.
-Director Food & Beverage.
La réussite et la croissance d’une entreprise tiennent aux hommes et aux femmes qui la composent. Tous ensemble, avec nos personnalités, nos compétences et nos expériences, nous faisons la richesse de notre resort.
L’hôtellerie est un secteur dans lequel les rapports humains sont le cœur de notre métier.
Développé par le groupe Kerzner International qui a mis son expertise et son savoir-faire au service de ce superbe complexe touristique, le Mazagan Beach & Golf Resort est une destination du Maroc, unique et authentique.
Premier établissement et emblème d’une marque que le prestigieux groupe hôtelier a créé, il inaugure un concept inédit qui sera décliné à travers le monde.
Nos valeurs clés:
Kerzner International et Mazagan Beach & Golf Resort partagent des valeurs communes:
- Émerveiller le client.
- Développer des personnes passionnées et impliquées.
- Rechercher continuellement la perfection.
- Réaliser des résultats performants et durables.
Mazagan Beach & Golf Resort recrute Plusieurs Profils
Sous Chef Exécutif
Notre talentueux Sous Chef Exécutif aura pour mission, la préparation constante d’une cuisine fine, innovante et créative, une présentation et flaveur pour le room service, les banquets et les autres installations alimentaires, résultant en une exceptionnelle satisfaction des clients.
Responsabilités:
- Former, développer et motiver les collègues de la cuisine pour qu’ils respectent et dépassent les normes établies en matière de préparation des aliments de façon constante.
- Enseigner la préparation selon des recettes bien définies et assurer le suivi et discuter des moyens d’améliorer constamment la cuisine du Resort.
- Faire preuve d’un leadership exceptionnel en offrant un environnement de travail positif,
- Doit être en mesure de fournir une direction pour toutes les opérations quotidiennes dans la cuisine.
- Fournir des conseils et une orientation aux subordonnés, notamment en établissant des normes de rendement et en surveillant le rendement.
- Participer activement à l’élaboration des menus et à la mise à jour et à l’exactitude des coûts de tous les plats préparés et vendus dans le cadre du service de restauration.
- Reconnaître les produits, les présentations et les saveurs de qualité supérieure.
- Veiller au respect des normes d’hygiène des aliments.
- S’assurer que tous les équipements de la cuisine sont correctement entretenus et en état de marche, conformément aux normes des services de santé locaux et du Resort.
- Coordonner avec le service des achats l’acquisition des biens et services nécessaires.
- Veiller à ce que tous les employés de cuisine respectent les normes de Grooming et d’hygiène.
- Veiller à ce que les normes d’achat, de réception et de stockage des aliments soient respectées dans la cuisine.
- S’assurer que des niveaux de personnel suffisants sont prévus pour répondre aux demandes de l’entreprise.
- Identifier les besoins de développement des employés de cuisine et leur fournir un encadrement, un mentorat, et aussi les aider à améliorer leurs connaissances & leurs compétences.
Profil:
- 4 ans d’expérience ou plus dans le même poste
- Maitrise du Français et Anglais/Arabe
- Orienté service, auto-organisé, bonne communication écrite et orale
- Bonne connaissance de l’informatique (Microsoft)
- Connaissance de Micros et Opera est un avantage
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Sous Chef de Cuisine
Nous recrutons un Sous Chef de Cuisine (H/F) qui va superviser et coordonner l’ensemble des activités liées à notre cuisine Room Service.
Missions:
- Piloter l’équipe de cuisine en place et coordonner le travail de tout le personnel existant.
- Suivre et contrôler la mise en œuvre du service
- Assurer le bon déroulement du respect des règles d’hygiène et de notre SFMS en place.
- Analyse et gestion des coûts (contrôle des ratios, fiches techniques)
- Animation des réunions pré et post service (briefing et débriefing).
- Recueil des besoins en formation (techniques culinaires…)
- Maintenir un niveau élevé de service aux clients
- Flexible, vous répondez rapidement et positivement aux exigences changeantes, y compris l’exécution de toute tâche qui vous est demandée.
- Maintenir un haut niveau de concentration sur l’équipe en faisant preuve de coopération et de soutien envers vos collègues dans la poursuite des objectifs de l’équipe.
- Apporter des idées et des suggestions pour améliorer les procédures opérationnelles/environnementales de l’établissement.
- Effectuer toutes les tâches et responsabilités de manière à garantir votre sécurité et celle des autres personnes sur votre lieu de travail.
Profil:
- Diplôme en hôtellerie restauration option art culinaire ou similaire
- Etre créative (élaboration de nouveaux plats)
- Bonne techniques de communication
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Caissier
Nous sommes actuellement à la recherche d’un talentueux Cassier qui aura pour mission de s’assurer que l’acte de paiement se déroule au mieux et qu’il n’y ait pas d’erreur de comptage durant son shift.
Responsabilités:
- Etre responsable de sa caisse au cours de son shift, et assurer l’alimentation de sa caisse (petite monnaie suffisante…)
- Faire l’inventaire de sa caisse à la fin de chaque vacation et procéder aux versements de la recette à la caisse centrale, conformément à la procédure de caisse.
- Formaliser à la fin de chaque shift tout surplus ou manque d’argent et donner les justifications sur l’enveloppe de caisse.
- Effectuer les contrôles nécessaires selon les consignes de contrôle des points de vente.
- S’assurer de la concordance des prix sur le système et sur les cartes des restaurants ou des activités Sports & Loisirs.
- Signaler rapidement tout équipement ou toute situation potentiellement dangereuse au chef caissiers contrôleurs et / ou au département approprié.
Profil:
- Bac+2 en finance ou équivalent.
- 2 ans d’experience en tant que caissier.
- Bonne communication Français & Anglais.
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Sales Manager Mice
Nous recrutons un Sales Manager MICE (H/F) qui aura pour mission de promouvoir, vendre, négocier et convertir des demandes de groupes et corporate afin de maximiser l’occupation et les revenus du Resort.
Responsabilités:
- Traiter toute demande de réservation groupe dans un délai de 48H en respectant les standards de performances de la chaîne dans un esprit de convivialités et de professionnalisme.
- Qualifier de façons précise chaque demande afin de présenter au clients la solution la plus adaptée.
- Proposer des solutions alternatives aux clients, en faisant preuve d’initiative, enregistre toutes les demandes y compris celles déclinées.
- Faire preuve d’initiative dans la négociation en respectant les directives et objectifs de l’hôtel.
- Organiser et réaliser la visite d’inspection de l’hôtel afin de mettre les clients en confiance et de convertir la demande, tout en maximisant le revenu.
- Veiller à ce que tous les dossiers soient bien tenus et relancés dans les délais afin de conclure la vente dans les meilleures conditions.
- Rédiger les contrats en respectant les conditions de ventes des hôtels avec rigueur. S’assurer que l’hôtel soit financièrement indemnisé en cas d’annulation partielle ou totale.
- S’assurer de l’enregistrement rigoureux des informations concernant les réservations, confirmations, modifications des groups dont il est responsable auprès du Sales coordinateur.
- Travailler en étroite collaboration avec les autres services.
- Veiller à ce que les clients respectent leurs engagements contractuels et prendre toutes les mesures nécessaires et adéquates avec l’Event Manager pour défendre les intérêts de l’hôtel.
- Elaborer le contrat corporate annuel avec les sociétés partenaires et assurer un suivi régulier avec ces comptes.
- Gèrer avec le client les contestations éventuelles concernant la politique d’annulation.
- Recueillir des informations commerciales et les faire remonter à l’encadrement.
- S’informer sur le positionnement et sur la concurrence.
- Définir en collaboration avec l’Associate Director Sales la stratégie commerciale à adapter auprès de ses clients et identifie à travers ses contacts de nouveaux clients.
- Planifier et organiser son planning hebdomadaire de visite auprès des clients existants et de prospection pour les potentiels clients.
Profil:
- Très bonne maîtrise de la négociation commerciale
- Fortes qualités relationnelles et sens de l’écoute
- Connaissance des suites bureautiques et applications CRM
- Excellente présentation
- Excellente communication
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F&B Assistant Manager
We are looking for a talented F&B Assistant Manager who will Assist the Food & Bev Director in the day to day operations and in the management and administration of the activity.
Main responsibilities:
- Assist in planning, forecasting and executing food & beverage orders
- Process customer complaints patiently
- Plan alternative recipes for customers with special dietary needs
- Check food & beverage supplies and place orders when needed
- Assist in tracking and ordering shipments
- Communicate and build strong relationships with vendors
- Adhere to food, health and safety standards
- Assist in Planning, hiring, training, overseeing and managing the members of staff
- Oversee and supervise the welcoming of customers
- Always strive towards an exceptional customer experience
Requirements:
- 5 years of experience in managing food & beverage or similar role
- Customer oriented approach
- Excellent communication both in French & English, interpersonal and leadership skills
- Critical thinker and problem-solving skills
- Good organizational and time-management skills
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Outline Manager
Our talented Online Manager will be in charge of building the content, planning and managing marketing on line campaigns that promote our Resort’s brand, products and services by implementing and monitoring them across all digital networks.
Main responsabilities:
-Use of Sitecore Content Management System (CMS) and other proprietary CMS’s to update and maintain all Online web content
-Collaborate with cross-functional teams to develop marketing and communications plans
-Create content in line with brand story telling
-Manage, generate, edit, publish and share content on digital channels
-Creates, coordinate and grows business presence across all digital channels
-Drive budgeted campaigns to promote the resort on selected touchpoints in line with the commercial plan
-Plan and execute all web, SEO/SEM, marketing database, email, social media and display advertising campaigns
-Oversee content creation for assets to be distributed across website, blog, social media, email, digital advertising, and more.
-Collaborate with internal customers and in-house Creative team on content creation and content ideas to meet business objectives for specific audiences and countries
-Continually look for new ways to produce engaging, scalable content
-Closely collaborate with the in-house Creative team to guide and produce high quality content.
-Manage brand online reputation, monitor blogs and forums for brand mentions and compile data to understand brand sentiment
-Measure and report performance of all digital marketing campaigns, and assess against goals (ROI and KPIs) to colleagues and management. Continually finding ways to improve on those metrics through testing and new initiatives
-Manage and escalate all technical issues with brand website to corporate support
-Identify trends and insights, and optimize spend and performance based on the insights
-Brainstorm new and creative growth strategies
-Plan, execute, and measure experiments and conversion tests
-Collaborate with internal teams to create landing pages and optimize user experience
-Utilize strong analytical ability to evaluate end-to-end customer experience across multiple channels and customer touch points
-Instrument conversion points and optimize user funnels
-Lead, train and collaborate with team to meet company goals and objectives
-Collaborate with agencies and other vendor partners
-Evaluate emerging technologies. Provide thought leadership and perspective for adoption where appropriate
Requirements:
-E-commerce and E marketing background
-Strong Google Analytics skills
-Strong technical computer skills – Microsoft Office
-Strong online content writing skills
-Ability to establish new systems, assess new e-trends and e-tech, track promotions and provide reports
-High level of experience in data analysis techniques
-Strong experience in measuring and providing analysis of online marketing campaigns
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Manager Marketing
We are looking for an experienced Marketing Manager who will be in charge of managing all marketing activities relating to Resorts Operations outlets and other activities in line with guidance from the Director of Marketing.
Main responsabilities:
- Develop highly effective marketing strategies to market Operations outlets and other activity in line with guidance from Marketing Director. Implement plans to Sales and operations team in meeting revenue targets using all channels.
- Work with Operations team closely to provide marketing support whilst still maintaining brand positioning.
- Manage creative agencies and in-house creative team by providing accurate briefs and guidance.
- Ensure Mazagan offers for rooms, spa, golf ect are marketed in an innovative and effective way to ensure the standout from the competition. Awareness of competitor activity and analysis of such activity will be expected with regular commentary to other departments (Marketing Director, Spa and Golf Director, PR& Communications, Revenue Management,) to ensure all areas are ahead of the competition in terms of activity.
- Support the social media department and suggest ways to optimize outlets’ pages within each platform to increase the visibility of company’s social content.
- Support and implement marketing plan rollout, within budget, for operations business. Manage execution of local marketing activity.
- Analyze market trends and recommend changes to marketing and business development strategies based on analysis and feedback.
- Work collaboratively with internal stakeholders (CRM, Digital, Social Media, etc.) to set, define and execute promotion activities across the hotel.
- Responsible for fulfillment of the events’ / partnership with the guidance of PR Communication Director.
- Ensure brand standards and identify upheld in all activity related to Operations.
- Manage and responsible to update hotel collateral creation adhering to brand standards.
- Generate, create and edit the content of the web site, Mazagan App with the support of the On Line Manager.
- Manage internal photographic shoots for resort operations after receiving guidance from different stakeholders (PR, Marketing Directors,)
- Copy writing as required at least in French and English
- Maintaining fiscal responsibility with Marketing budget and following due process.
- Adhering and managing multiple projects within timelines required
Requirements:
- Master degree in Marketing is preferred
- Minimum of 5 years marketing experience within a fast-paced working environment. Preferably in a Hotel or similar.
- A demonstrated ability to maintain Brand integrity whilst driving both trial and repeat footfall.
- Understanding of Internet technologies, marketing environment and web page design
- Creative self-starter and group leader who takes initiative, is not discouraged by challenges, setbacks and change
- Strong interpersonal and communications skills with experience working in an international business environment
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Director Food & Beverage
As a Director of Food & Beverage you are responsible for the dining experience of guests at all the Resort venues and instrumental to enhance and influence the overall guest experience while maintaining compliance with company practices, cost projections, and mission statements.
Key Duties and Responsibilities:
- Planning, organizing and directing the whole Food & Beverage service operations.
- Creating and maintaining menus that correspond to the highest satisfaction of guests as well as specific menus of events and an excellent beverage service, while ensuring services are presenting a story telling.
- To be involved with the full day-to-day functions, including staff management and development, guest interactions, office administration duties, relationship with vendors, and labor costs.
- Hiring and managing employees ensuring optimal efficiency, supporting their training and development and build a strong career and succession plans.
- Work with the Marketing team to set plans and ensure campaigns and promotions are successfully developed and organized.
- Controlling inventory and monitoring budget expenses and costs to maximize revenue and profit while ensuring guaranty of best quality.
- Ensuring sanitation and safety standards and laws are met and ensuring required permits and licenses are established and up to date.
- Establish, review and maintain policies and procedures.
- Establish and achieve quality and guest satisfaction goals. Help guests with their requests and complaints – making sure of maintaining a high level of guest experience.
- Analyse guest insights to identify and meet customer expectations and build on guest loyalty
- Regularly communicate with guests to ensure expectations are met.
We are looking for a Director of Food & Beverage with relevant experience in a similar role. Fluency in French and English with solid track record meeting targets. A high level of integrity and strong interpersonal and relationship-building skills are essential.
Mrc les dream
Je veux travailler avec honnêteté, passion et amour dans l’hôtellerie.